X סגירה
 

מוזיאון הסופרים - Writers Museum

אי שהוא מעצמה ספרותית

ביחס לגודל ולכמות האוכלוסייה אירלנד היא מדינה ספרותית מאוד אשר ממנה יצאו סופרים בעלי שם עולמי בתקופות שונות, מהם ארבעה שזכו בפרס נובל לשלום.

אחד מסופריה הבולטים ביותר אשר לו מוקדש גם מוזיאון בפני עצמו הוא ג'ימס ג'ויס מחבר "יוליסס". מלבדו ישנם ג'ונתן סוויפט מחבר מסעותיו של גוליבר, אוסקר ווילד, ג'ו ברנרד שואו, ויליאם בטלר ייטס, סמואל בקט ושימוס היני. ארבעת הסופרים האחרונים זכו בפרס נובל.

לכן, אין זה פלא שהוחלט להקדיש מוזיאון לפעילותם של הסופרים. כל חובב קריאה יהיה סקרן להכנס אל עולמם של הסופרים האירים הגדולים, ולגלות את ששימש להם השראה לכתיבת יצירותיהם. המוזיאון מאפשר להתחקות אחר אופן כתיבתם, פעילותם, החפצים בהם עשו שימוש כמו מכונות כתיבה, עטים, מקטרות ועוד.

מוזיאון חדש בבניין ותיק

מוזיאון הסופרים של דבלין ממוקם במבנה עתיק בן המאה השמונה עשרה. המוזיאון עצמו הוא "ילד" במונחים אירופאים ונפתח רק בשנת 1991. הוא נמצא ליד כיכר פארנל מעבר לגדה הצפונית של נהר הליפי.

המוזיאון צמוד לבית אגודת הסופרים האירית שפעילה מאוד בכדי לטפח את אוכלוסיית הסופרים במדינה ולהמשיך להצמיח יצירות מופת נוספות. דמויות מעניינות הצמיחו סופריה של אירלנד. עולמם של הסופרים מומחש באמצעות באמצעות כתבי יד, תמונות, פורטרטים ומכתבים.

מעניין לגלות ציוני דרך בחייו של ברם סטוקר אשר הובילו אותו לכתיבת רומן מלא אימה כדרקולה...

שיטוט בין שני החדרים מגלה את האדם שמאחורי כל אחד מן הסופרים. המוזיאון מורכב משני חדרים. הראשון מוקדש לתחום השירה ולמספרי הסיפורים הדבלינאים וגם לסופרים שהפכו לבעלי שם עולמי. החדר השני מוקדש לסופרים ולמשוררים שחיו ופעלו במאה העשרים.

ובמעלה גרם המדרגות....

גרם מדרגות רחב מוביל מקומת הכניסה בה נמצאים חדרי המוזיאון אל הקומה העליונה. בקומה העליונה ישנה הספריה הכוללת מהדורות נדירות של ספרים וכרכים שנלקחו מאוספים מיוחדים.

בסמוך לספריה ישנו חדר אשר בו ניצבים פסלים של חלק מהסופרים או דיקונאות שלהם. בסלון זה מוצגות תערוכות מתחלפות בנושאים שונים. במוזיאון נערכות כמובן פעילויות ספרותיות שונות כמו מפגשים עם סופרים, סדנאות בתחום הספרות ועוד.

שעות פתיחה :

מוזיאון הסופרים של דבלין פתוח:

בימים שני – שבת החל משעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 17:00 אחר הצהרים.

בימי ראשון וחגים החל משעה 11:00 ועד לשעה 17:00 אחר הצהרים

כניסה אחרונה למוזיאון תתאפשר עד לשעה : 16:15 אחר הצהרים.

דמי כניסה :

מבוגר : €7.50

פנסיונר :  €6.30

ילדים : €4.70

כרטיס משפחתי (2 מבוגרים + 3 ילדים מתחת לגיל 12) : €18.00